Time to leave paradise... - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu Time to leave paradise... - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

Time to leave paradise...

Blijf op de hoogte en volg Simone

13 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Halloo allemaal!

De dag is gekomen van mijn vertrek! Over 2 uur vertrek ik vanuit het hotel naar het vliegveld... raar idee zeg. Ik zit hier nu al 72 dagen, dus je kan je vast wel voorstellen dat ik het leven hier al helemaal gewend ben, waardoor ik met totaal niet kan voorstellen om straks weer in het vliegtuig te stappen en naar huis te vliegen. Maar ja, toch is het zo!

Voor de laatste keer geslapen, voor de laatste keer ontbeten, voor de laatste keer van de zon genieten, voor de laatste keer met de lift op en neer, voor de laatste keer met roepias betalen, voor de laatste keer in het drukke verkeer rijden en voor de laatste keer een reisverslag typen! Tja, nu is het echt zover. Morgen moet ik zelfs alweer beginnen aan het volgende moduul in Leeuwarden, dat is al helemaal raar!

Nog maar even een laatste reisverslag over de afgelopen paar dagen hier op Bali dus!

Afgelopen donderdag zijn Wendy en ik naar Kuta Beach gegaan om nog van de laatste stranddag te kunnen genieten en te surfen! Tja, ik blijf het zeggen,ik kon het me nog steeds niet voorstellen dat dat de laatste stranddag zou zijn! Het was wel echt een leuke dag, meteen toen we aankwamen heb ik een surfboard gehuurd (met veel afdingen alweer, dus dat zal ik niet zo erg gaan missen in Nederland haha, daar koop je zo gemakkelijk iets zonder eerst te moeten afdingen!). Surfen voor de laatste keer! Wendy heeft super leuke foto's nog gemaakt (EN filmpjes: die zet ik vast wel op Facebook als ik weer in Nederland ben ;) ), dus nog bedankt daarvoor! Van Tom (broer) moest ik sowieso nog foto's en filmpjes maken dat ik aan het surfen was, dus dat is gelukt :) Ik ga het surfen ook wel heel erg missen, net zoals de temperatuur hier, jammer genoeg kan ik dat niet mee terug nemen naar Nederland! :P

Na het surfen hebben we nog lekker in de zon gelegen en daarna zijn we naar Beachwalk gegaan, een groot winkelcentrum. Hier hebben we een HEEERLIJK ijsje gehad en toen was de dag alweer om! Met de blue bird taxi weer terug naar het hotel en 's avonds weer lekker bij onze vaste warung eten gehaald. Wendy zou de volgende ochtend vetrekken naar Thailand, dus 's avonds hebben we alvast afscheid genomen als we elkaar de volgende ochtend niet meer zouden zien.

De volgende dag was de dag dat ook mijn kamergenoot Tessa zou vertrekken, dus alle spullen die we niet meer nodig hadden, zoals oude bikini's, broeken, snoepjes, schoenen, shirtjes etc. hebben we in de emmer gestopt en aan de arme mensen die achter ons hotel wonen gegeven. Ze waren er super blij mee! Toch mooi hoe je deze mensen blij kan maken met spullen die je zelf niet meer nodig hebt, beter dan weg te gooien! Tegen de middag zijn Tessa en Jessica vertrokken, dus ja, toen was de kamer ineens heel leeg!

De rest van de dag en de dag er na heb ik alvast mijn koffer (sorry, eigenlijk Demi's koffer haha) ingepakt en nog wat bij het zwembad gelegen. Nu kreeg ik al steeds meer het gevoel dat het tijd werd om weg te gaan, want steeds meer mensen vertrokken en andere mensen kwamen aan die komend moduul op Bali doorbrengen. Oude gezichten vertrekken, nieuwe gezichten arriveren. Ja en nu is het bijna mijn beurt! Vandaag de laatste dingen inpakken, inchecken, boarding pass geprint, zometeen nog voor de laatste keer bij de warung wat eten halen en dan gaan we om half 6 alweer op weg naar het vliegveld! Half 9 vanavond (tijd hier) vliegen we richting Singapore, waar we een uur moeten wachten en dan weer verder vliegen naar Nederland!

Ik zal zo veel dingen gaan misen hier; de warmte, stranden, zee, natuur, kleine gekko's, hotel, zwembad, balinez mensen, noem het maar op! Natuurlijk zijn er ook dingen die ik niet zal gaan missen, zoals de enorme drukte op de wegen en het constante getoeter van taxi's die je overal en nergens heen willen brengen. Maar ach, dat heeft ook wel weer wat, dus misschien vind ik de wegen in Nederland weer heel saai als ik weer terug ben haha!

Nou, dan is het nu echt tijd om de allerlaatste dingen in te pakken en dan is het avontuur hier alweer afgelopen! Maandagochtend om 7 uur kom ik aan op Schiphol, de dag dat mijn volgende moduul alweer begint haha.

Dank jullie wel voor degenen die mij tijdens het avontuur op Bali hebben gevolgd! Ik heb hier een super tijd beleefd en zal deze ervaring nooit meer vergeten! (Tja, dat is ook vrij onmogelijk met al die 2.500 foto's die ik heb gemaakt, als het er al niet meer zijn haha).

Bali, you were amazing!

Ik zie jullie weer in Nederland!