Alweer op de helft!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu Alweer op de helft!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft!!

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi iedereen!

Ik zit alweer op de helft van mijn studiereis op Bali! Wow, dat gaat echt snel, voor ik het weet ben ik weer op Schiphol :P
Het is ook alweer even geleden dat ik een reisverslag geplaatst heb, de tijd gaat gewoon zo snel hier, dat ik er nauwelijks tijd voor heb! Voor dit reisverslag heb ik dus ook mijn foto's moeten terug kijken, omdat ik zoveel hier doe, dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal gedaan heb haha!

Zoals ik in mijn vorige verslag al zei, zouden we naar Kuta gaan en op een fieldtrip naar Bali Village. In Kuta zijn we op souvenirjacht gegaan en we hebben er gegeten met een miermiermierzoet drankje, wat helemaal niet meer te drinken was haha! Er zat gewoon een laag suiker onder in het drankje, niet echt lekker dus, zelfs met veel water er bij in doen haha...

De fieldtrip Bali Village, die we de dag daarna hadden, was erg leuk! Eerst moesten we helaas lang in de bus zitten, waarna we naar een kleine school gingen in een dorpje in Bali. Hier kregen we te zien hoe de kinderen hier les kregen en iedereen was super enthousiast dat we kwamen! Al die kleine kinderen kwamen meteen aangerend en in de klas deden ze allemaal mee als ze liedjes voor ons gingen zingen (zelfs een balinese variant op vader jacob haha) en bijvoorbeeld in het Engels tot 10 tellen. Wat hier zo grappig aan was, was dat iedereen heel hard tegelijk de cijfers ging roepen, allemaal tegelijk. In Nederland zie je dit niet zo snel! We kregen ook nog een kleuterklas te zien, waarbij alle kleuters is traditionele kleding gekleed was!
Daarna gingen we door naar de rijstvelden, waarbij je zelf rijst kon planten of op een soort karretje kon zitten waarmee je het zompige veld ging doorploegen met twee koeien voorop. Heel leuk om te zien hoe ze de rijst hier maken en hoe ouderwets dit eigenijk nog gaat! Veel leuke foto's dus ook gemaakt, die jullie vast wel langs hebben zien komen op Facebook! (en voor Tom nog een vogel :P)

We liepen daarna verder naar een palmboom, waar een man de palmboom in ging klimmen om vervolgens een kokosnoot te plukken! Daarna mochten een aantal studenten proberen om ook in de palmboom te klimmen, maar dit bleek niet zo makkelijk te zijn als gedacht haha! Die man had natuurlijk al veel ervaring, waardoor het zo makkelijk leek. Ook kregen we nog een uitgebreide lunch, van ongeveer 5 gangen, het eten bleef maar komen!

Afgelopen zaterdag gingen Brenda en ik met een privetaxi op pad! We hadden hem voor een hele dag ingehuurd, waarbij hij ons overal heen bracht waar we wilden. Allereerst gingen we naar de Tanah Lot, een hele bekende tempel hier op Bali. Hier heb ik zelfs nog een grappig muziekinstrumentje gekocht! De tempel viel me zelf een beetje tegen, omdat ik het veel groter verwacht had, maar de omgeving en hoe het lag in het water was wel echt super mooi, dus het was wel echt de moeite waard om er naartoe te gaan! Al deze foto's kan je ook wel op Facebook terug vinden :)

Na het bezoek aan deze tempel, gingen we door naar de Gitgit waterval, een hele bekende waterval. Onderweg kwamen we nog aapjes langs de weg tegen, waar we nog stopten om foto's te maken. Dit was de eerste keer dat ik echt zo veel wilde apen bij elkaar heb gezien! Aan de ene kant wel eng, omdat er geen hek of iets tussen zit en ze dus gemakkelijk je tas kunnen openmaken en vanalles en nog wat er uit kunnen halen, maar dat gebeurde gelukkig niet!

Toen we bij de Gitgit waterval aankwamen, waren er bijna geen mensen meer, omdat het al zo'n beetje het einde van de dag was. Lekker rustig dus! Ook de enorm vele verkoopkraampjes die langs het pad naar de waterval stonden waren hierdoor al dicht, waardoor we ongestoord door konden lopen, wat ook wel eens fijn was haha, hier wordt je gewoon overal aangesproken door mensen die je altijd iets willen verkopen!

Toen ik de waterval zag, dacht ik echt WOW. Zo mooi en groot! Ik had nog niet echt een grote waterval hier op Bali gezien, dus het was vooral leuk dat ik deze bekende waterval als eerste zag! Er werd ook van te voren gezegd door de taxi chauffeur en de verschillende reisgidsen dat je bij deze waterval kon zwemmen, dus ik had mijn bikini al aangetrokken. Toen we er aankwamen, was het een beetje een tegenvaller, want het water stond nog niet eens tot kniehoogte, dus zwemmen kwam er helaas niet van :P

Dit was alweer het einde van de dag, dus gingen we met de taxi weer richting het hotel. Toen we terug liepen, waren er nog wel een paar winkeltjes open en een heel klein meisje van ongeveer 4 jaar liep de halve weg met ons mee om ons een armbandje te verkopen! Heel zielig eigenijk, dat zo'n klein meisje geld voor haar ouders moet verdienen, dat zie je hier bijna overal.

Bij de taxi aangekomen (waarbij het kleine meisje het verkopen van het armbandje al had opgegeven) wilden we nog wel eerst ergens wat eten, dus vroegen we aan de taxichauffeur of hij een leuk restaurant wist. Hij bracht ons naar een restaurant met een super mooi uitzicht (helaas was het wel mistig, waardoor we minder goed het uitzicht konden zien) en met de BESTE SATE OOOOIT!! Super lekker was deze! Helaas zit dit restaurant niet echt dicht in de buurt, ongeveer 1,5 uur vanaf ons hotel, dus waarschijnlijk zal ik er niet weer eten, helaas!

Een hele leuke dag was dat, waarbij we veel hebben gezien! De dag erna gingen we nog een dagje naar Sanur, lekker van het weer genieten, wat winkelen en lunchen. Hier kwam ik er eigenlijk achter dat het regenseizoen zo goed als helemaal is afgelopen, het regent namelijk al een aantal dagen niet meer! Okee, nu ik dat zo zeg, zal het vast morgen gaan regenen, gebeurt altijd bij mij haha!

Ik zal de rest van de week denk ik deze zondag in een nieuw reisverslag plaatsen, over de fieldtrip naar Uluwatu met school! Morgen gaan we namelijk een tour doen, waarbij we op twee verschillende locaties gaan snorkelen, voor het eerst in mijn leven! :), een hele mooie tempel bezoeken en lunchen! We worden al om 7 uur opgehaald, dat zal ongeveer de tijd zijn wanneer jullie gaan slapen vannacht! Dat wordt dus 6 uur opstaan, dus de rest horen jullie later dit weekend nog wel, inclusief hoe de tour was natuurlijk ;)

Ohja, mijn opa is vandaag 90 JAAR geworden!! Wel erg jammer dat ik er niet bij kan zijn op deze dag, maar het duurt ook niet meer zo lang voordat ik weer terug ben ;) Ook al leest hij dit waarschijnlijk niet, GEFELICITEERD!!

Ik zie jullie weer bij mijn volgende reisverslag!

Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Volg hier mijn reis naar Bali de komende 10 weken!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5473

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 14 April 2014

Studeren op Bali!

Landen bezocht: