Laatste 2 weken zijn ingegaan! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken zijn ingegaan! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken zijn ingegaan!

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Heeellooo :)

Ja ja, je leest het goed, nog maar 2 weken en dan is het avontuur hier alweer voorbij. Alles is zo snel gegaan, maar als ik terug denk aan Schiphol, lijkt het ook alweer lang geleden.

Afgelopen weekend zijn we met z'n vieren naar Balangan en Padang Padang Beach gegaan. 1 dag in Balangan en 1 dag op het strand in Padang Padang. We hadden weer een leuk hotel gevonden met zwembad, dat vlak bij het strand lag! Vooral omdat we nu een weekje vrij zijn (ook ivm Nyepi Day), voelde het alweer als een vakantie :)

Vrijdag ochtend zijn we vertrokken en tegen de middag kwamen we aan in Balangan, waar het eigenlijk een stuk minder toeristisch is dan hier! Balangan Sea View Bungalows was het hotel waar we zaten. Als het goed is hebben jullie de foto's wel voorbij zien komen op Facebook :)

Meteen toen we aankwamen zijn we via een gek weggetje, maar wel met mooi uitzicht, naar het strand gelopen. De rest van de dag hebben we lekker op het strand gelegen, smoothies gedronken en de zee in geweest. Het plan van Wendy en mij was om weer te gaan surfen, maar zodra we de hoge golven zagen, besloten we om toch maar niet een surfboard te huren, we hoopten dat de golven in Padang Padang Beach wat minder hoog zouden zijn, waar we de volgende dag heen gingen. Wel erg jammer dus, maar we gingen wel even de zee in en lekker op het strand liggen :) Liggen in de zon is hier trouwens vrij heet, na 10 minuten is het al genoeg en wil je meteen weer in de schaduw haha, zo warm is het hier! Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan om even lekker bij het zwembad verkoeling te zoeken. Heerlijk rustig dagje :) Op de terugweg konden we het weggetje al moeilijk terugvinden, we liepen al veel te ver haha, maar we hebben wel een super schattige puppy gezien, super klein! 's Avonds hebben we in het hotel gegeten (Nasi Goreng ofcourse :P) en gezellig met een drankje nagezeten.

De volgende dag (afgelopen zaterdag) hebben we in de ochtend een HEERLIJK luxe ontbijt gekregen, met toast, jam, een bak fruit, sinaasappelsap, thee, een worstje en 2 eieren, waarvan je ook nog mocht aangeven hoe je die bereid wilde hebben: gepocheerd, gebakken, gekookt of geroerbakt! Prima ontbijt, waarvan we de komende paar uren redelijk vol van zaten haha. Daarna hebben we nog bij het zwembad gelegen tot eind van de ochtend. Hierna wilden we naar Padang Padang Beach, maar we moesten eerst een taxi zien te regelen, wat daar vrij moeilijk was, omdat het best afgelegen van de grote wegen ligt en er dus geen taxi's rondrijden. Het hotel had wel taxi's, maar die waren vrij duur (alsog niet duur voor Nederlandse begrippen, maar voor hier wel haha). Ik had nog een nummer van het prive taxi mannetje die ons wel vaker rond gereden heeft, bijvoorbeeld die rondtrip naar de Git Git waterval! Ik wilde hem daarom bellen, omdat hij voor ons wel altijd een goede prijs weet te regelen. Helaas was mijn beltegoed op mijn Indonesische simkaart al verlopen en de telefoon in het hotel deed het niet meer, hij gaf alleen maar errors, beetje gek. Gelukkig mocht ik de telefoon van een mannetje van het personeel lenen, dus kon ik gelukkig toch nog contact krijgen met het mannetje! Omdat ik deze keer vanaf een ander nummer belde, in plaats van via mijn Indonesische telefoonnummer, vroeg hij zich al af waar ik vandaan belde, hij zei: 'What phonenumber are you using??' Hij vond het zo apart, omdat ik hem altijd vanaf mijn eigen nummer bel. Hele grappige man soms haha.

We hadden een goede prijs afgesproken en hij zou mij bellen als hij in Padang Padang Beach was, waar hij ons zou komen ophalen om naar ons hotel in Denpasar te brengen. Mooi geregeld dus, want het hotel vroeg het dubbele van wat wij nu geregeld hadden!

Iets voor 12 uur, wij snel de laatste spullen uit de kamer pakken en naar de receptie rennen, want om 2 voor 12 kwamen we er achter dat het al bijna 12 uur was en voor die tijd moest je uitchecken. Gelukkig deden ze daar niet al te moeilijk over :) Het lag nog gewoon zo lekker bij het zwembad, dat we de tijd helemaal vergaten! De taxi van het hotel bracht ons daarna naar Padang Padang Beach. Hier aangekomen, moesten we via trappen naar beneden en door een soort grot/tempel lopen die ons naar het strand leidde. Echt heel mooi en leuk om te zien! Er zat zelfs nog een aap op een tak en ik liep dicht langs een aap die ik niet eens zag eerst, dus dat was wel even schrikken haha.

Toen we op het strand aankwamen, keken we onze ogen uit (alweer :P)! Zo mooi was het hier, echt een plaatje dat je wel eens op internet of in tijdschriften ziet staan van witte stranden, hoge rotsen en blauw water. Een mooi plekje om de rest van de middag dus door te brengen! Hier wilden we (Wendy en ik) ook nog een surfboard huren om te gaan surfen! Gelukkig waren de goven een stuk lager hier, dus voor ons als beginners perfect haha. Jammer genoeg konden we niet afdingen bij het huren van een surfboard, maar de prijs viel alsnog wel mee. We gingen meteen de zee in om te surfen! Wat wel jammer was, was dat de golven aan de linker kant van het strand niet zo hoog waren (vrijwel geen golven) en aan de rechter kant van het strand waren wel goede golven, maar daar lagen bijna alleen maar stenen in het water en het was ook niet super diep. We wilden daarom wachten totdat er weer golven kwamen aan de linkerkant, maar dit duurde nogal lang, dus eigenlijk lagen we lekker op ons surfboard te zonnen in de zee, wat ook niet verkeerd was :P

Uiteindelijk besloten we toch maar om wat meer de rechterkant op te gaan, waar de stenen lagen, want we zagen best nog wel wat surfers die daar ook aan het surfen waren. Dat moest dus wel kunnen dachten we! De eerste golf die ik kon pakken, nam ik en ik stond meteen! Ik dacht weer: WHAAAH SURFEN IS ZO LEEUK! Maaarrr... toen gebeurde het, de golf verdween wat, waardoor ik niet meer vooruit kwam en ik in het water moest springen/vallen/duiken, wat je ook maar wilt. Doordat er dus stenen op de zeebodem lagen en het niet zo heel diep was, sneed ik mijn had aan een scherpe steen... Heb ik weer dach ik meteen! Ik heb ook altijd wat :P Jammer genoeg bloedde het best wel veel, dus hoe graag ik ook wilde, ik kon niet meer verder surfen. Moest ook serieus net gebeuren in de eerste 10 minuten dat ik in het water lag en bij de eerste golf!

De mannetjes waarvan we het surfboard gehuurd hadden, die ook de lifeguards of het strand waren, hielpen me meteen toen ik naar hun toe liep. Zo zie je ook nog eens een lifeguard torentje van binnen haha!

De rest van de middag heb ik maar op het strand gelegen en wat naar andere surfers gekeken, aapjes die achter ons in de bomen klommen en heel vaak 'No, thank you' zeggen tegen verkoopvrouwtjes en mannetjes die steeds langskwamen om spullen te verkopen. Ik baalde wel enorm, want ik keek al een paar dagen uit naar het surfen, wat ik dan uiteindelijk maar 10 minuten heb gedaan (waarvan 1 echte golf haha). Maarja, er komt nog wel een dag de komende twee weken wanneer ik weer ga surfen, ik vind het gewoon te leuk! In Kuta kan je gelukkig wel veilig surfen, daar zijn geen stenen, is het water diep genoeg en de golven niet al te hoog maar ook nie te laag! Dat wordt daar dus voortaan surfen :P

Aan het einde van de dag werden we opgehaald door ons taxi mannetje, die ons weer naar het hotel bracht! We hebben nog wat eten gehaald bij de Warung vlak bij ons hotel en toen was de dag ook alweer voorbij, het gaat echt super snel!

Gisteren (zondag) was het Nyepi Day! Op deze dag houden ze in de avond optochten met allemaal beelden van papier mache en veel muziek, om zo de boze geesten weg te jagen. Er rijden geen duizenden auto's en scooters meer op de weg, want alles was afgezet voor de parade! Heel leuk om te zien, sommige mensen hadden zelfs traditionele Indonesische kleding aan. Nu was het niet overvol van het verkeer op straat, maar overvol van de mensen op straat! Het Balinese nieuwjaar kwam er dus bijna aan.

Vandaag is het Silence Day, de dag waarop iedereen in het hotel/huis moet blijven en niks mag doen eigenlijk. Dit is alleen op Bali, dus de rest van Indonesie heeft dit niet. Het doel van deze dag is om de boze geesten die er toch nog zijn na de optocht met muziek om ze weg te jagen, ook weg te jagen. Deze geesten moeten dan denken dat er niemand meer op het eiland is en dat ze het zo saai vinden dat ze maar weg gaan. Een hele rustige dag dus vandaag!

Net viel de stroom geloof ik uit, al weet ik niet of ze dit expres deden, of dat er iets anders aan de hand is, want we mogen wel gewoon stroom gebuiken, TV kijken, de airco aandoen etc, als je maar zo weinig mogelijk licht gebruikt. Zelfs de WIFI is uitgevallen (wat trouwens wel eens vaker gebeurt hier :P), dus ik zal zo maar eens op inspectie uitgaan wat er precies aan de hand is!

Komende week zijn we een weekje vrij, maar er moet helaas wel geleerd worden voor het tentamen die we aankomende maandag hebben. In totaal moeten we nog 2x echt naar school, 1x voor het tentamen en 1x voor Defence, waarbij we een presentatie moeten houden over de conferentie voor Apple die we georganiseerd hebben (alleen op papier) en daarna alle vragen van de docenten moeten beantwoorden 'to defence' onze conferentie.

Oh nu gaat de stroom weer ineens aan! Heel gek haha.

Nog maar 13 dagen voordat ik weer naar Nederland vertrek, dat gaat ook snel voorbij denk ik! Al is het weer 20 graden in Nederland hoorde ik?? Valt dus ook nog wel mee bij jullie ;P

We gaan ook nog naar het Watebom park in Kuta, wat een super groot waterpark is met heeeel veel glijbanen :) Ook heel veel zin in!

Geen idee wanneer ik weer een reisverslag zal plaatsen, maar dat zien jullie vanzelf wel voorbij komen :)

Byee!

Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Volg hier mijn reis naar Bali de komende 10 weken!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5472

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 14 April 2014

Studeren op Bali!

Landen bezocht: