De eerste week! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Heeelloo iedereen!

Sinds vandaag zit ik hier precies een week! De tijd gaat snel hier.. Ik heb al veel gedaan, naast alle lessen die we op Stenden krijgen. Ik heb niet veel les per week, vaak maar 3 of 4 dagen, waarbij we dan ook maar een paar uurtjes les hebben, dus qua vrije tijd zit het hier wel goed! Natuurlijk moeten er ook opdrachten gemaakt worden, dus daar zal ook wel veel tijd in gaan zitten. Toch heb ik nog veel tijd over om leuke dingen te doen! Zoals deze week, heb ik heerlijk drie dagen weekend!

Afgelopen week zijn we veel uit eten geweest bij kleine en wat grotere restaurantjes, zoals een restaurantje op straat en een wat groter restaurant aan het strand! Bij de kleinere restaurantjes kan je vaak al voor ongeveer 12.000 IDR eten, wat ongeveer €0,70 is, dus heel erg goedkoop! Bij de wat grotere restaurants kan je voor ongeveer 100.000 IDR / 150.000 IDR eten, dus zeg maar €6 / €9 is. Vergeleken met Nederland kan je hier dus voor weinig geld in een redelijk goed restaurant eten!

Deze week ben ik ook voor het eerst naar het strand geweest, de eerste keer zijn we naar Sanur gegaan, wat een super mooie omgeving is! De stranden zijn prachtig en er staan overal mooie palmbomen! Langs dit strand zitten ook erg veel 5 sterren hotels, waarbij je veel rijke Engelsen tegenkomt, dus die sfeer is in Sanur compleet anders dan wanneer je naar het drukke centrum gaat! In Sanur had ik echt een vakantiegevoel en in de stad is het één drukke chaos! Overal rijden scooters en er is geen enkel moment dat je geen verkeer tegenkomt of geluiden hoort. Ik zal op facebook nog wel wat foto's plaatsen dit weekend, dan kan je zelf zien hoe druk (maar ook mooi!) het hier is!

In Sanur zijn we nog over het strand gelopen en Brenda en Nienke zijn nog even de zee in geweest om naar een pier te lopen om foto's te maken. Zelf ben ik niet de zee in gegaan, omdat ik nog mijn enkel had ingetaped en ik ook geen handdoek oid mee had. Nou, ik ben blij dat ik niet mee de zee ingegaan ben, ze liepen namelijk allebei in een zee egel! Pijnlijk dus, maar gelukkig was ik met een lokale bewoner aan het praten, waarbij hij me nog tips gaf voor mooie plekjes op Bali. Hij wist meteen wat we moesten doen en rende weg om een tak te halen waar hij wat sap uithaalde en dit op de gestoken voeten smeerde. Wat ook erg apart was, was dat hij een steen pakte en hiermee op de stekels die in de voeten van hun zaten begon te slaan. Hij zei dat hij hiermee de stekels 'kapot' zou maken, waardoor ze niet meer gevaarlijk zouden zijn. Gelukkig was die man er bij, anders hadden we niet geweten wat we moesten doen! De dag erna hadden ze inderdaad bijna geen last meer, dus het heeft erg geholpen! Maar goed dat die man er bij was :) Voortaan dus goed uitkijken waar we de zee in lopen, of desnoods iets van waterschoenen aan doen. Heeft mijn enkel toch nog een beetje geluk gebracht! Misschien was ik ook wel in een zee egel gestapt als ik niet twee weken geleden door mijn enkel was gegaan...

Heel wat meegemaakt op die dag dus! Gisteren ben ik ook nog naar het strand gegaan, dit keer naar Kuta Beach, waar we met 3 busjes van het hotel gratis heen konden. 5 uur in de middag op elke donderdag gaat die heen en om 10 uur 's avonds weer terug. Hier vind ik het wat minder mooi, want overal op het strand ligt plastic en afval.. Wat ik in het begin heel grappig vond om te zien, maar later wat irritant begon te worden, was dat ze je overal elke minuut dat je rondloopt of zelfs op het strand zit dingen aan proberen te smeren! Horloges, armbandjes, beeldjes, eten, drinken, massages, sarongs, sieraden noem het maar op. Vrij irritant wordt dit als je alleen wilt genieten van het uitzicht, maar af en toe een verkoper negeren helpt ook ;) Het is in het stadje Kuta enorm toeristisch, dus winkelen kan je hier zeker goed! Ze hebben hier ook een groot en een soort westers modern winkelcentrum, waardoor het lijkt alsof we weer in Europa zijn! Zelfs winkels als Gucci en Dolce & Gabbana hebben ze hier! Lekker duur dus haha. Hier hebben we ook nog gegeten, bij een restaurant naast het strand. Heerlijk in zitzakken konden we liggen en eten! Helaas was het al donker, dus konden we niet van het uitzicht op zee genieten, maar dat hadden we al overdag gezien gelukkig :)

Van die dagen dat je op stap gaat naar het strand bijvoorbeeld word je wel moe! Misschien kan het ook wel een beetje aan mijn jetlag liggen (vooral de eerste drie dagen had ik hier last van, ik heb toen bijna niet geslapen), maar misschien ook wel aan alle nieuwe dingen die ik hier zie die zo indrukwekkend en anders zijn dan in Nederland! Ik merk wel echt dat ik buiten Europa ben! Hiervoor ben ik nog nooit buiten Europa geweest, het verste is denk ik de Canarische Eilanden. Alles wat ik hier zie is dus best anders en gek, maar ik raak er al wel wat gewend aan. Wat bijvoorbeeld erg anders is, is dat je niemand hier ziet fietsen of zelfs lopen. Ze hebben eigenlijk geen stoeppaden langs de wegen, dus je moet voorzichtig langs derand lopen. Lijkt gevaarlijk, maar dat valt mee als je oplet en al het verkeer rijdt niet erg hard omdat het altijd zo druk is op de weg en er dus vaak files staan!

Vandaag heb ik een heerlijke rustdag, dus dan zal ik denk ik lekker bij het zwembad gaan liggen en ontspannen :) Morgen ga ik eindlijk weer skypen met mijn ouders en zusje! Ik heb gisteravond alleen even met mijn zusje gepraat op Facebook, wat heel leuk was! Heb ik toch een beetje het gevoel dat ik weer in Nederland ben :) Qua weer mis ik Nederland natuurlijk niet haha, hier is het lekker weer, elke dag rond de 30 graden , waarbij er toch ook nog wel veel bewolking is, vooral omdat we nu in het regenseizoen zitten! In het begin van de week heeft het wel redelijk veel geregend, maar de afgelopen 2 of 3 dagen al minder. Nu schijnt de zon, dus dan kan ik lekker inde zon bruin bakken!

Onze hotelkamer wordt elke dag schoongemaakt, wat ik nu al gewend ben haha! Heerlijk om na het ontbijt in een schone kamer met opgemaakte bedden, nieuwe handdoeken en gratis flesjes water te komen. Heerlijk gevoel als je kijkt hoe vies het soms kan zijn op de straten hier! Ik zal zometeen maar lekker naar het zwembad gaan, dus de foto's zal ik denk ik eind van de dag of dit weekend wel op Facebook zetten!

Wanneer ik weer wat leuks beleefd heb, of interessants te melden heb, zal ik weer een reisverslag plaatsen zodat jullie op de hoogte blijven van mijn avonturen hier op Bali! Er is al een week voorbij gegaan, so 9 weeks to go!

Oe trouwens, ik heb bericht van 3 stagebedrijven gekregen, 1 stagebedrijf had helaas al een stagiaire en de andere 2 willen mij uitnodigen voor gesprek! Dus hopelijk zal ik bij een van deze stagebedrijven terecht komen :) Helaas moet ik wel wachten tot ik weer terug ben van Bali, want ze willen toch wel het liefste een persoonlijk gesprek in plaats van via skype. Dus dat wordt nog even afwachten!

Greetzz vanuit een zonnig Bali!

Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Volg hier mijn reis naar Bali de komende 10 weken!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 5462

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 14 April 2014

Studeren op Bali!

Landen bezocht: