Week 2: De tijd vliegt! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu Week 2: De tijd vliegt! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

Week 2: De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Simone

18 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Daar ben ik weer! Pfoeee wat gaat de tijd hier snel, voor ik het weet is de week alweer voorbij en maken we weer leuke uitstapjes in het weekend! Goed teken, lijk me :)

Sinds mijn laatste update heb ik alweer heel wat beleefd. Dat lijkt ook alweer zo lang geleden! Vorig weekend zijn we met een groepje naar een hele mooie tempel geweest, vooral doordat de zon scheen, zag het er echt prachtig uit! De foto's van deze dag had ik al op Facebook gezet :) We zijn met een taxi, de Blue Bird taxi die hier het meest betrouwbaar is, naar de tempel gereden, waar we ongeveer 2 uur hebben rondgelopen en foto's gemaakt. Bij binnenkomst moesten we wel betalen, maar dat kwam ook maar neer op minder dan een euro haha. Wat ik super grappig vond om te zien, was dat er een bord stond waarbij je als vrouw de tempel niet mocht betreden als je ongesteld was, heel apart dus haha, maar ze controleerden het niet hoor ;) Tijdens het rondlopen hoorden we echt super rare geluiden,hele hoge piepen, misschien waren het wel vleermuizen? Nadat we alles hadden bekeken, hadden we zin in iets lekker, dus hebben we een ijsje gehaald bij een kleine supermarkt in de buurt, maar het smaakte wel heel erg chemisch door al die kleurstoffen haha! Alles wijst hier dus weer echt op dat alles zo anders is hier!

Nadat we alles bekeken hadden, wilden we weer terug gaan met de taxi, nou, dat ging niet echt super! In totaal hebben we denk ik meer dan een uur gewacht op de taxi, waarvan we op een gegeven moment dachten dat die niet meer zou komen opdagen. Een uur lang dus in de brandende zon gestaan, maar wel nog eventjes rondgelopen op een kleine markt, waarbij we een hele aparte vrucht geproefd hebben van een hele grappige verkoopman. Het was niet mijn lievelingssmaak, maar ik denk dat je echt moet wennen aan die smaak om het lekker te vinden. Uiteindelijk liepen we weer terug om te kijken of de taxi er al was, maar nee, nog steeds niks! Dus na lang wachten, dachten we echt dat hij niet meer zou komen, maar toen opeens kwam er een man aanlopen en hij vroeg of wij op de taxi stonden te wachten. Dit was dus de taxi waarop wij wachtten, terwijl hij al een kwartier achter ons stond te wachten! Niet echt slim van ons dus :P

De maandag daarna hadden we met school een fieldtrip! Twee evenementenlocaties hebben we bezocht, die beiden super mooi waren. Eentje was zelfs een 5 sterren hotel met een eigen strand! Super leuk om te zien dus, maar uiteindelijk zijn we weer snel weggegaan. In totaal moesten we een uur heen en een uur terug rijden met de bus en het bezoek zelf duurde maar een uur in totaal ongeveer, beide locaties samengenomen. Beetje een tegenvaller dus, maar wel leuk om gezien te hebben!

De rest van de week heb ik gewoon les gehad, huiswerk gemaakt, uit eten gegaan en lekker ontspannen in het hotel. Vrijdags waren we vrij, dus zijn we een dagje naar Seminyak gegaan! Ons doel was om er een stranddag van te maken, maar helaas was het erg bewolkt die dag, dus hebben we in Seminyak gewinkeld en gegeten. Daarna zijn we nog over het strand gelopen waar ik een sarong heb gekocht! Uiteindelijk nog wel een erg leuk dagje geworden dus :)

Die zaterdag hebben we een massage gehad van een uur, voor maar ongeveer 4 euro! Was erg lekker, maar meteen na de massage kreeg ik hoofdpijn, dus dat was wat minder. De volgende ochtend had ik nog steeds hoofdpijn en dat hield die hele dag aan.. Toch ben ik nog maar bezig geweest met huiswerk, waarbij ik op een gegeven moment helemaal licht in mijn hoofd werd en naar mijn kamer terug wilde lopen om even op bed te gaan liggen. Dit had ik eigenlijk niet moeten doen, want ik ben toen bij de lift flauwgevallen! Toen wilde ik weer opstaan en de lift in gaan, wat er voor zorgde dat ik nog een keer flauwviel... -_- Niet erg slim dus, ik had meteen rustig aan moeten doen. Mijn neus is nu wat dik en een beetje blauw, ik ben er denk ik op gevallen, maar dat heb ik niet eens meegekregen. Gelukkig ging het daarna wel weer redelijk goed, nadat ik even uitrustte op bed. De hoofdpijn bleef ik nog wel houden, maar gelukkig ben ik niet weer flauwgevallen! Waarschijnlijk is het gekomen van de massage, waarbij ze misschien iets te hard op mijn hoofd gedrukt hebben of bepaalde spieren geraakt hebben, maar het zou ook kunnen komen door te weinig zout, of een combinatie van deze twee. Geen leuke dag dus! Maarja, nu gaat het al weer een stuk beter en heb al bijna geen last meer van hoofdpijn.

Gisteren gingen we weer op een fieldtrip, deze keer naar twee buitenlocaties voor evenementen. Alweer super mooi, maar alweer ook kort! Bij de tweede locatie kan je ook je bruiloft houden, echt een super mooie locatie hiervoor! Ze lieten ook een voorbeeld zien van een huwelijksaanzoek dat die dag zou gebeuren. Op het strand hadden ze de tekst: Natalie, will you marry me? in hele grote letters geschreven, zodat je het vanuit een helikopter kon zien! Helaas hebben we het aanzoek niet gezien, maar het idee alleen als was al leuk!

Vandaag kregen we een Masterclass Marketing en daarna waren we weer klaar, dus weer een kort dagje. De rest van de dag hebben we aan het initiatief rapport gewerkt en de tweede case, die nu beide bijna af zijn. Morgen lekker een dagje vrij, donderdag CBL en managementvaardigheden en dan hebben we alweer weekend! Zo gaan de weken dus heel hard hier! Misschien gaan we in het weekend nog twee/drie dagen naar een eilandje hier vlak bij: Nusa Lembongan, maar dat is nog niet zeker. Ik zal jullie nog wel op de hoogte houden!

See you next week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Volg hier mijn reis naar Bali de komende 10 weken!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5471

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 14 April 2014

Studeren op Bali!

Landen bezocht: