Nusa Lembongan & Raften! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan & Raften! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan & Raften!

Blijf op de hoogte en volg Simone

26 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi iedereen! Afgelopen donderdag zijn we weer naar Kuta gegaan met het gratis busje dat elke donderdag heen en weer gaat. Hier hebben we gewinkeld, lekker gegeten en naar de bioscoop geweest! De film die we gezien hadden was Winter's Tale, best wel een aparte film, vooral het stuk waarbij Will Smith ineens in beeld kwam hahaha. Je snapt me denk ik beter als je de film gezien hebt! Het was wel echt een leuke film, dus een aanrader! De bioscoopzaal daar viel me enorm mee, het scherm was super groot (en werd nog groter toen de film begon), veel groter dan de bioscoopzaal in Heerenveen :P Ook de stoelen zaten super lekker, geen klapstoeltjes die ik gewend was! Na de film zijn we weer terug gelopen naar de plek waar het busje ons weer zou komen ophalen. Leuke avond was het!

En wat heb ik een geweldig weekend gehad! Zoals jullie al konden lezen in mijn vorige reisverslag, zou ik misschien naar het eilandje Nusa Lembongan gaan, een half uurtje met de boot vanaf Bali. Nou, dit hebben we dus gedaan! Echt een SUPER leuk weekend was dit! De vrijdag zijn we in de ochtend vertrokken vanaf het hotel (Puri Saron in Denpasar trouwens :P), waarbij we met een busje van de organisatie die de boottocht regelde werden opgehaald. Met z'n zessen zijn we vertrokken, waarbij we vanaf Sanur met de boot naar het eiland werden gebracht! De bootreis zelf was al best bijzonder, het is niet te vergelijken met een boottocht naar de Waddeneilanden! De zee is hier veel wilder en de boot ging toen soms behoorlijk tekeer, maar we hebben het overleefd haha!

Toen we aankwamen stond ik al met open mond te kijken, zo mooi was het daar! Ik dacht dat Bali al mooi was, maar dit eiland lijkt precies op de prachtige plaatjes die je altijd op internet en in reisboeken ziet. Jammer genoeg regende het wel toen we aankwamen, maar dat mocht de pret niet drukken :) We stapten uit de boot en werden meteen naar het hotel gebracht, een super service van dat bedrijf dus! Wij hadden alleen nog geen hotel geboekt, alleen Jessica en Wendy wel, dus gingen we eerst met hun mee om te kijken of daar misschien nog kamers vrij waren. Nou, toe we aankwamen leek het echt op een bouwval, maar na eventjes doorlopen kwamen we bij een prachtig hotel aan met super leuke hutjes waar je met z'n 2en kunt slapen! Het hotel ligt aan Dream Beach, dus je kunt je wel voorstellen dat dit een wit strand met heldere blauwe zee is! Gelukkig hadden ze nog precies twee hutjes over (2x2 personen), dus dat kwam echt perfect uit! Deze hutjes hadden zeezicht en toen we besloten hadden om deze te nemen, bleek dat je echt maar een heel klein deel van de zee zag... Uiteindelijk kwamen ze nog naar ons toe om te vertellen dat er een afmelding was voor twee hutjes voor tuinzicht, die 5 euro per nacht goedkoper was. Dus die namen we maar!

De hutjes waren heel klein, maar wel echt super leuk, als je binnenkwam, liep je meteen tegen het bed aan. De ruimte was verder niet heel groot, je kon je koffer kwijt en dan was het vol. De badkamer was wel echt een verrassing! Het was buiten, waarbij het water van de douche door een bamboepijp kwam, de foto hiervan staat wel op Facebook :) Als je ging douchen werd de vloer van de hele badkamer zeiknat, dus opzich hebben zedaar niet zo goed over nagedacht haha :P Heel grappig dat de badkamer gewoon in open lucht was, ik kreeg echt wel het gevoel dat je op een tropisch eiland was hierdoor. Zelfs als je 's avonds ging douchen, kon je heel veel sterren in de lucht zien, wat echt super mooi was! Zelfs de bananenbomen kon je zien als je op de wc zat hahaha. Leuk huisje dus!

Het hotel had ook een prachtig zwembad, waarbij het leek alsof het zwembad in de zee overliep, super mooi! Hier hebben we de hele vrijdag gelegen, gezwommen en foto's genomen. Helaas zijn we wel verbrand, ook al smeerden we ons goed in, de zon is hier zo sterk! Nu is het bijna allemaal alweer bruin bijgetrokken :) Een ontspannen dagje was de vrijdag dus. Zaterdag gingen we scooters huren, om het eiland te verkennen. Echt een hele leuke en bijzondere ervaring! De wegen op dat eiland zijn wel echt heel slecht en soms ook behoorlijk stijl. Gelukkig hadden we veel PK's, dus dat lukte wel aardig :P Er rijden ook geen auto's op dat eiland, alleen maar fietsen en scooters en af en toe een busje van hotels om de gasten naar verschillende plekken te brengen. De perfecte mogelijkheid dus om op een scooter te rijden, zonder te veel verkeer! Eigenlijk heb ik de hele tijd een gek gevoel gehad die dag,want het is zo raar om op zo'n prachtig eiland te zijn dat je normaal gesproken alleen in films of op internet ziet!

Die dag hebben we ook nog een mangrove tocht gemaakt, waarbij we in eenbootje door de mangrove gingen varen. Geen motor, maar met een stok werd de boot vooruit geduwd, zwaar werk dus! En dat voor nog niet eens 2 euro... Erg mooi om de mangrove te zien, ik heb zelfs nog een super mooie blauwe ijsvogel gezien!

Na de mangrove tocht hebben we nog wat gedronken, en raad eens wat ik nam? Een kokosnoot! Ik wilde dit altijd al eens poberen, vooral omdat Jingzi voordat ik vertrok tegen me zei dat ik dat moest proeven! Nou dat heb ik gedaan haha! Niet echt mijn meest favoriete smaak, maar het is wel apart! Leuk om dus geprobeerd te hebben, maar ik hoef het niet nog een keer te nemen :P

We zijn daarna doorgereden naar een rots, waar veel mensen van af springen om te duiken. Ook alweer zo mooi! Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel, waarbij we super veel trappen hebben beklommen om vervolgens niks bijzonders te zien haha. Van beneden leek het een bijzondere tempel, maar dit bleek verlaten te zijn en niet echt bijzonder. Hierbij kwamen we nog iemand uit Belgie tegen, die een maand alleen ging reizen in Indonesie! 's Avonds hebben we met haar er bij gegeten, waarbij we prachtig uitzicht hadden op de zee en Bali.

Zondag was alweer de laatste dag op Nusa Lembongan en we hebben lekker bij het zwembad gelegen en op Dream Beach rondgekeken en foto's gemaakt! Daarna werden we opgehaald, hebben we voor de laatste keer daar gelunchen bij hetzelfde restaurant als de avond daarvoor en zijn we in de middag weer met de boot terug naar Bali gegaan! Een super leuk weekend was het en ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat we op zo'n super mooi eiland geweest zijn! Dus, als je nog een keer deze richting op wilt gaan, ga dan vooral naar Nusa Lembongan! Een echte aanrader, ook het hotel Dream Beach Huts waar wij verbleven!

Het weekend was toen alweer voorbij en de volgende dag (maandag) hadden we een fieldtrip met school. Dit was de allerleukste fieldtrip die ik ooit heb gehad! We gingen namelijk RAFTEN! Super gaaf! We gingen in een bootje met 5 mensen, waarbij er nog een begeleidster mee ging, die onderweg nog dingen vertelde over wat we zagen. We hebben ook nog geleerd om tot 5 te tellen in het Indonesisch haha! Wat ik ook super bijzonder vond, was dat we een leguaan zagen! Heel bijzonder om dat in het echt te zien! Het raften zelf was ook echt super leuk, ik ben een aantal keren steeds net niet uit het bootje gevallen :P Als je ooit eens de kans krijgt om te gaan raften, doe dat! Je zal er geen spijt van krijgen!

Na het raften kregen we nog een lunch aangeboden (waarvan de noedels erg lekker waren !) en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel. Tijdens het raften zijn er ook nog heel veel foto's gemaakt, die ik ook op Facebook heb geplaatst. Hier kan je zien dat ik echt de tijd van mijn leven had haha!

De rest van de week is wat rustiger verlopen, de lessen begonnen weer en we moesten weer bezig met verschillende opdrachten. Morgen heb ik nog een dagje les en 's avonds gaan we weer naar Kuta Beach! Vrijdag hebben we weer een leuke fieldtrip: we gaan naar Bali Village, ben erg benieuwd! Ik zal jullie wel weer op de hoogte houden met nieuwe reisverslagen en foto's op Facebook wanneer ik weer iets heb meegemaakt! :)

See you soon!

Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Volg hier mijn reis naar Bali de komende 10 weken!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 5464

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 14 April 2014

Studeren op Bali!

Landen bezocht: