Fieldtrip Ulu watu & Snorkeltour! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu Fieldtrip Ulu watu & Snorkeltour! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Simone Versluijs - WaarBenJij.nu

Fieldtrip Ulu watu & Snorkeltour!

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Selamat malam! (Goeienavond!)

Toch nog even een reisverslag van vandaag en van afgelopen week, wat ik nog niet gepost had :)

Afgelopen donderdag hadden we met de studie een fieldtrip naar Ulu wat, waar we Pura Luhur Ulu Watu gingen bezoeken, een tempel op een super mooie rots! Deze tempel zou Bali moeten beschermen tegen de boze machten uit de zee. Ook deze fieldtrip was weer een lange busreis, deze keer twee uur lang! Daar aangekomen moesten we een sarong aan (een traditionele rok), waarna we de tempel en de rotsen konden bekijken. Super mooi hier! Er stonden zelfs geen hekken bij deze rotsen, dus gevaarlijk was het wel haha. Bij deze rotsen waren super veel aapjes, die daar wild rondliepen. Als je eten of drinken bij je had pakten ze dat meteen van je af, dus je moest er voor zorgen dat je zo snel mogelijk doorliep, je tas dicht had en het liefst helemaal geen eten of drinken bij je had haha! Bij Brenda gingen ze zelfs haar sarong in klimmen en aan haar tas hangen, gelukkig niks gestolen :) De rots zelf was ook super mooi, vooral met het zonlicht! Deze foto's zal ik ook nog wel op Facebook plaatsen.

Daarna gingen we naar een soort van dansvoorstelling: Kecak dance Dit is een Balinese dans en heel apart! Ze kwamen in een groep aanlopen, waarna ze hele rare geluiden gingen maken. De dans zelf was weer typisch Balinees, wat we op de eerste dag van de studie ook te zien kregen op Stenden. Tijdens de dans was de zonsondergang ook te zien, super mooi! Dit had ik hier zelfs nog niet eens gezien vanaf een mooi punt, dus weer iets wat ik van mijn lijstje kan strepen :) Na deze 'dans'voorstelling gingen we weer terug met de bussen naar het hotel.

Vrijdag hebben we niet zoveel gedaan, wat bezig geweest voor school (tja, dat moet ook gebeuren he? :P).

Vandaag was de tour! Heel erg leuk (EN het heeft niet eens geregend, zoals ik in mijn vorige verslag vertelde haha), we hebben gesnorkeld, waarbij we van die zwemvliezen aan moesten, ik kon er nauwelijks op lopen en viel heel vaak bijna hahaha. We hebben hele mooie vissen (kleine en hele grote) gezien en koraal, in alle kleuren! Het water was gelukkig ook helder, dus we konden alles mooi zien! Ook zagen we nog een schipwrak, dat in de tweede wereldoorlog gebombardeerd was. Mijn eerste snorkelervaring was dus een succes!

Na het snorkelen konden we een douche nemen in de buitenlucht, onder een boom! Daarna vertrokken we weer om door te gaan naar de volgende bestemming: het waterpaleis! Dit paleis was ook weer geweldig, je kon over het water lopen, doordat er ronde plateautjes op het water lagen, super leuk! In de vijvers zwommen heel veel karpers, enorme beesten. Deze konden we voeren met pinda's, die aten ze gewoon met schil en al op! Vervolgens reden we door naar onze lunchbestemming: Bias Putih, dat aan Virgin Beach lag, een super mooi wit strand, dat (ook al waren er redelijk veel mensen) verlaten tussen de rotsten lag. Hier hebben we heerlijk gelunched en nog eventjes op het strand gelegen.

Onze laatste bestemming was de tempel en de vleermuizengrot: de Goa Lawah tempel. Hier moesten we ook een sarong aan om naar binnen te mogen. Wat heel apart was, was dat ze vroegen aan ons of we ongesteld waren, anders mochten we niet eens naar binnen! Heeeel raar haha! De tempel zelf was niet heel groot, maar wel bijzonder, omdat en net een ceremonie bezig was, om te bidden dat ze blij zijn dat ze educatie in hun leven mogen hebben. Ook was er nog een grot waarin honderden vleermuizen hingen en heel veel lawaai maakten! Ook erg leuk om te zien, ze zaten dichtbij. Op de rots aan de buitenkant van de grot viel op een gegeven moment wat aarde en kleine steentjes naar beneden, dat precies op mij viel. Wat nou bleek, was dat er een leguaan boven op die rots liep! Het was een hele schuine wand, vandaar dat al die kleine steentjes naar beneden vielen. En daarbij konden we hem ook nog eens goed op de foto zetten :)

Hierna was de tour weer afgelopen en werden we weer terug gebracht naar het hotel. Een hele leuke en geslaagde dag, waarbij we heel veel gezien hebben dus :)

Op een kaartje in mijn reisgids houd ik nu bij waar ik allemaal ben geweest, leuk om later terug te lezen!

Dat was weer een week hier op Bali! Nog 5 weken te gaan en dan land ik weer op Schiphol, dus nog even volhouden daar in Nederland :P

Tot bij mijn volgende reisverslag!

Byeee!
Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Volg hier mijn reis naar Bali de komende 10 weken!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5460

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 14 April 2014

Studeren op Bali!

Landen bezocht: